Sunday, January 9, 2011

Wedding ~Part 1~

Hi blogger !
Happy sunnguh harini. Yela modul dah pun selesai semalam. Dapat jugak balik rumah even mula2 ingatkan tak dapat balik. Apesal lah gedik nau nak balik rumah kannn ?? Sebab aku nak hantar balik semua barang2 yang aku rasa tak diperlukan di kolej. Ada faham ?? hehe

Aku pernah bagitau dulu about kazen aku punya wedding pada 1111 kan ?? Sungguh chantek nombor tuh kann. Ai likeeeeee. Aku sampai di bukit jalil masa football match indon lawan malaysia, 26hb ai guess. Punya lah sesak orang and kalau lah aku tau aku takkan balik time tuh. Nak beli tiket lrt from bukit jalil pun panjang berjela2. Belum ditambah dengan bunyi bising kat situ lagi. Aku ambek keputusan untuk ambek cab and stop kat bandar tasik selatan. Dari situ baru lah aku naik tren huhu

Sepanjang aku kat sana, selalu jugak aku keluar ikut kazen aku prepare wedding dya. Tempat yang selalu aku pergi boutique pengantin depa. Then masa ikut pergi buat henna, kreatif giler aunty tuh. Dya tengok tangan jep dah tau nak lukis corak apa yang sesuai and sangatlah chantek dan halus seninye. Alang2 tuh aku pun tumpang sekaki membuat henna tapi sebelah tangan jelah. Aunty tuh ade pengalaman dalam 15tahun gtu dalam bidang nih, tuh yang sempoi jep dya buat. Masa dya buat kat tangan aku hanya mengambil masa 5 minit. Haaaa orang dah pro kan??

Citer pasal henna lagi, aunty tuh cakap selalu jugak selebriti buat dengan dya. Tapi buat henna nih pun ada musim dya. Time ramai memang betol2 ramai tapi time takde memang takde langsung. So dya buat henna nih as part time job jep. Aku respect kat aunty nih sebab rumah dya sangat clean and clear plus ada bela seekor kucing parsi yang sangatlah cumel. Siap dipakaikan baju lagi. Memang betol2 buat macam anak sendiri lah, nama dya kalau tak silap paris tau. Soooo cute ^_^

Okelah next entry aku sambung pasal masa nikah plak yek. Here some picture yang sempat aku snap. Boi2 !!


Henna yang sangat chantek di tangan pengantin

Henna di tangan aku

Aiman & amani yang makin cumel

Cheman nih memang suke senyum

Cheman & esha

Esha yang tak reti duduk diam

Cumel tak aku ? haha tanjak berwarna pink !

Tak dinafikan baju kat kedai akak nih banyak chantek2

Aku suke yang kaler hijau tuhhh



0 Orang Berkongsi Pendapat: