Sunday, August 15, 2010

Entry Rojak Lagi ! =_=

Alhamdulillah dah masuk bulan ramadhan dah kita. Masih belum terlambat rasanya untuk aku ucapkan selamat menyambut bulan ramadhan al-mubarak. Hopefully tahun nih adalah ramadhan yang lebih baik dari tahun lalu. Selalu puasa dekat rumah hari2 makan nasi for sahor but since dah duduk sini jarang dah makan nasi. Megi la antara menu yang selalu menjadi idaman. Bersyukurlah dengan apa yang ada kan.

Lama jugak aku dah tak hupdate blog nih. Memang berniat nak hupate tapi dah sebulan kut berukband aku buat hal. So agak kemalasan menggunakan wifi yang sangat lembap. Tapi sekarang berukband aku dah sihat walafiat. Rindu nak cucuk berukband nih. Jangan merajuk lagi ye berukband !

Ada banyak cerita nak membebel tapi tak tahu plak nak tulis ape. Baru2 nih pergi Masjid Sultan Abu Bakar. Siyesly selama aku menetap di jaybee nih aku tak pernah menjejakkan kaki ke sana. First time masuk macam orang yang baru datang jaybee jugak lah. Melawat kawasan masjid yang bersejarah tuh. Tetiba2 teringin nak nikah dalam masjid tuh. Alangkah bertuahnya dirikuh saat itu. Berangan jup hehe

Kiteorang datang sana pun sebab nak selesaikan tugasan sempena bulan kemerdekaan nih. Alang2 tuh dapat jugaklah melawat sekali. Atas bantuan seorang ustaz dan dua orang abang kat situ misi telah berjaya diselesaikan.



Sehari sebelum tuh, genap sudah umur kuh 20 tahun. No more sweet teen lorh. Amat terharu atas ucapan dari sahabat2, rakan2 dan semua lah. Rasa macam disayangi plak hari tuh. Tepat jam 0000 pun budak2 bilik dah menyanyi ramai2, siyes terharu lah. Dorang sempat tempek bedak dengan losyen kat aku, never mind lah wangi sikit aku tidur malam tuh ngee~~

Siangnya plak dapat banyak wish from classmates, ada sorang tuh banyak kali ulang lagu bufday untuk aku. Sampai naik segan bila semua orang tengok. Luar kelas nyanyi, dalam kelas nyanyi, sepanjang jalan nak balik bilik pun dia still nyanyi lagi. Yela siapa tak suka kan tapi segan dik non. Bdw, thanks lah fatin ramlan, eko buat den tersenyum sepanjang hari tuh.

Malam tuh memang dah plan tak pergi terawih, tapi aku pelik kenapa satu bilik pun tak pergi. Dorang cakap malam tuh kita terawih dalam bilik jela. Lepas magrib, rai dak bilik aku ajak pergi toilet tapi semua taknak temankan dia. Kesian plak aku temankan lah dia tapi si fiza nih plak dok ikut sama. Tadi dia taknak teman tapi sibuk ikut. Then lepas tuh dia beriya tarik aku suruh teman dia pergi bilik basuhan. Siyes aku tak fikir apa2 masa tuh.

Bila aku masuk je bilik basuhan, sebaldi air sabun telah kena tepat ke sasaran. Fehhh tak tergambar perasaan aku. Benda pertama yang diselamatkan adalah henfon kuh. Wooo hampir nak tenggelam jugaklah bersama air sabun tuh. Rasa macam nak menangis + terharu pun ada. Nasib baik just campuran sabun2 dan shampoo segala bagai je. Bukan benda busuk2, aku tahu dorang tak sekejam mana. Alhamdulillah jugak takde tepung dan telur. Even ada dalam perancangan awal mereka. Thanks ye korang. Aku memang tak aspect pun benda nih berlaku. Memang betul2 suprised ! Banyaklah korang punya terawih kat bilik kan. Last2 terawih ke mana hehe Oryte bebeh, stop by here first. Nyte everyone.. =)





6 Orang Berkongsi Pendapat:

Shasha Ryzal said...

suddenly i remember my last 4 years bday..bile aku dimandikan tepung...aku xkn lupe smpi bile2... :-/
bestkan org smbt bday...ms tu, aku still ade someone yg syg kt aku...

Fatin Ruslin said...

rilek la doe.. jangan sedey2 dahh.. =
)

Shasha Ryzal said...

hehe..nk wt cmane...raye kali ni pn single ag..!! :)
bes xd org nak kan..haha...

Fatin Ruslin said...

single pun besh pe ??? =)

Shasha Ryzal said...

best?? hmm...maybe..single tu jd best ble kite x smpn prasaan kt sape2...tp dy jd skt ble kte msh ingt kt someone...

Fatin Ruslin said...

urm no comment bout that.. yang penting kite kene cool.. =)